Istnieje wiele sposobów dotarcia z informacjami bezpośrednio do klientów. Jednym z nich jest zastosowanie listy mailingowej – czyli listy, na którą klienci się intencjonalnie zapisują, żeby otrzymywać na bieżąco informacje o firmie. Można w ten sposób na przykład przesyłać im najświeższe numery newslettera. Reklama firmy w internecie bardzo rzadko może się obejść bez tego rodzaju działań.

Jak stworzyć listę mailingową i co na nią wysyłać?

Podstawową kwestią, o jakiej koniecznie trzeba pamiętać przy tworzeniu listy mailingowej jest to, że bezwzględnie należy uzyskać zgodę klienta, żeby go na nią zapisać. Można to zrobić na wiele sposobów, jak na przykład: prośba o jej wyrażenie przy zakupach internetowych, czy odpowiednia adnotacja w zgodzie dołączonej do karty stałego klienta.

Istotne jest to, aby na listę mailingową wysyłać w miarę interesujące i przydatne dla klientów informacje, dotyczące na przykład nowych usług, towarów, czy zmian w sposobie działania firmy. Jeżeli wysyłany jest materiał nieciekawy i bezwartościowy – nikt go najprawdopodobniej nie przeczyta, a więc trzeba w jakiś sposób zaciekawić klienta.

Informacja o możliwości zapisania się na listę mailingową firmy jest jedną z rzeczy, która się może znaleźć na wirtualnej wizytówce umieszczonej w jednym z wielu popularnych katalogów firm. Poleca się w tym celu zwłaszcza katalogi branżowe, które mają większą szansę na przyciągnięcie konkretnych grup klientów.